WEGAŃSKIE BURGERY Z CIECIERZYCY I KUKURYDZY, OD JAMIEGO OLIVERA

VEGAN BURGERS FROM JAMIE OLIVER, WITH CHICKPEAS, SWEETCORN AND CORIANDER




Jamie Oliver, którego bardzo lubię, opisuje je jako najlepsze wegańskie burgery, no cóż... jako, że u mnie na blogu znajdziecie już kilka burgerowych perełek, które nie ustępują im smakiem, ja mogę dodać, że te są jednymi z najlepszych jakie jadłam i przygotowywałam, do tego są bardzo proste w wykonaniu. Wystarczy jedynie, wszystkie składniki delikatnie zmiksować w robocie kuchennym, potem chwilę odczekać i usmażyć. Do tego są bezglutenowe.
A w smaku są bardzo ciekawe, cytrusowy smak kolendry przeplata się z wyrazistym kuminem, do tego słodka świeża kukurydza i sycąca ciecierzyca w postaci ugotowanych ziaren i mąki. Po takim obiedzie będziecie zadowoleni i nasyceni. Polecam




Nieznacznie zmodyfikowany przepis stąd.


SKŁADNIKI (5 burgerów):

  • 1 kubek ugotowanej ciecierzycy
  • 1 kolba świeżej kukurydzy
  • 1/2 pęczka świeżej kolendry (lub bazylii)
  • 3 łyżki mąki z ciecierzycy
  • 1/2 łyżeczki słodkiej mielonej papryki
  • 1/2 łyżeczki mielonej kolendry
  • 1 łyżeczka nasion kuminu
  • 2 szczypty różowej soli himalajskiej


DODATKI:

  • bułki pełnoziarniste (użyj bezglutenowych dla wersji bez glutenu)
  • pomidor
  • sałata
  • domowa passata lub ketchup



PRZYGOTOWANIE:

Ugotowaną ciecierzycę wrzucamy do blendera, dodajemy świeże ziarna kukurydzy, pół pęczka kolendry (listki + łodygi), przyprawy, mąkę i delikatnie miksujemy.




Najlepiej jest miksować w systemie "pulse", dosłownie kilka razy nacisnąć przycisk miksowania, masa ma być grudkowata.
Następnie lepimy z niej 5 burgerów, układamy je na tacce i wkładamy do lodówki na 30 minut.
Po tym czasie smażymy na niewielkiej ilości oleju. Podajemy w bułce z dodatkami lub jako dodatek do obiadu.

Smacznego ☺





A jeśli szukacie innych ciekawych inspiracji na domowe wegańskie burgery, to wystarczy kliknąć tutaj → "BURGER




Jamie Oliver, who I really like, describes them as the best vegan burgers, well ... on my blog you will find a few burger "stars", which don't taste lesss delicious, but I can honestly say, that these burgers are one of the best I've tried and prepared. Simply, just gently mix all ingredients in a food processor, then wait a moment and fry.
The taste is very interesting, citrusy taste of coriander, combined with distinct cumin, mixed with sweet corn and fulfilling chickpeas in two forms (as grains and flour).
After that meal, you will be happy and satisfied, I guarantee you that.


Slightly modified recipe from this site.


INGREDIENTS (5 burgers):
  • 1 C cooked chickpeas
  • 1 corn on the cob
  • 1/2 bunch of fresh coriander (or basil)
  • 3 tbsp chickpea flour
  • 1/2 tsp paprika
  • 1/2 ground coriander
  • 1 tsp cumin seeds
  • 2 pinches of pink himalayan salt


ADDITIONS:
  • wholemeal buns (use gluten-free for gluten-free option)
  • tomato
  • lettuce
  • homemade passata or ketchup


PREPARATION:

Put cooked chickpeas in a blender, add fresh corn kernels, half a bunch of cilantro (leaves + stems), spices, flour and gently blend it all together.
It is best to mix in the "pulse" mode, literally just press the button few times, you want to leave some lumps int the mixture.
Then shape it into 5 burgers, put them on a tray and put it in the fridge for 30 minutes.
After that time, fry them in a small amount of oil. Serve on a bun with garnish or as an addition to dinner.

Enjoy ☺



And if you look for other inspirations for homemade vegan burgers, just click here → "BURGER

17 komentarze:

  1. Nie jestem weganką, ani nawet wegetarianką, ale te burgery wyglądają ciekawie. Muszę spróbować. :)

    ReplyDelete
  2. dziś całkiem podobne kotleciki zabierałam do szkoły, choć nie dodałam paru składników, więc z pewnością powtórzę czynność i zaleję kolejną porcję cieciorki na burgery :) z kukurydzą muszą być wyjątkowo smaczne :) zresztą każdy dodatek czyni je wątkowymi!

    ReplyDelete
  3. dla mnie idealne! uwielbiam wegańskie warzywne burgery na bazie ciecierzycy! :)

    ReplyDelete
  4. Przepadam za wegetariańskimi/wegańskimi burgerami, w wakacje karmię nimi całą rodzinę ;) z takiego przepisu jeszcze nie korzystałam, a kusi mnie niesamowicie bo uwielbiamy ciecierzycę, a do tego ja i mój brat unikamy glutenu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. no to świetnie się składa ;) polecam spróbować

      Delete
  5. Moje pierwsze kotlety wegańskie. Nie dosć,że się nie rozpadły to w dodatku są przepyszne! Dziękuję bardzo za przepis :)

    ReplyDelete
  6. Czy ze zmiksowaniem ciecierzycy nie było problemu? Niedawno kupiłam mikser kielichowy i jak na razie robię tylko koktajle więc troszkę się obawiam że mikser sobie nie poradzi.. Pozdrawiam! ")

    ReplyDelete
    Replies
    1. ugotowaną ciecierzycę mikser miksuje bez problemu, jednak lepiej do tego się nadaje mikser ręczny lub robot kuchenny z ostrzem w kształcie litery S (taki jak na zdjęciu powyżej), blender kielichowy na pewno też sobie w jakiś sposób poradzi, ale jeśli kielich jest duży to może być potrzebna większa ilość składników, bo inaczej mogą utknąć pod ostrzami.

      Delete
  7. Strasznie mi się rozsypywały już na patelni. Jest jakiś sposób żeby masa była bardziej klejąca i trwała?

    ReplyDelete
    Replies
    1. a czy zachowałaś takie same proporcje i użyłaś tych samych składników co w przepisie? czy coś zmieniałaś?

      Delete
    2. akurat jestem mężczyzną :) Tak, używałem tych samych proporcji i tylko świeżą kolendrę zamieniłem na świeżą bazylię

      Delete
    3. ups, wybacz ;) pytałam bo mi się ta masa bardzo dobrze skleja akurat, ale w takim razie żeby lepiej skleić możesz np. dodać gluta z siemienia (zmielona 1 łyżka z siemienia wymieszana z 2 łyżkami wrzątku, zamieszana i odstawiona na chwilę aby zgęstniało) lub dodać więcej mokrych składników czyli ciecierzycy i kukurydzy, albo w ostateczności trochę wody, byle nie za dużo, żeby się nie rozpadały potem

      Delete
  8. Witam,
    mam takie pytanie czy mogłabym te burgery zamrozić, ale przed smażeniem. Czy jednak lepiej po? Pytam, bo mam trochę ciecierzycy z krótką datą ważności a mnóstwo jedzenia w domu i nie chciałabym wyrzucać.

    ReplyDelete
  9. mam pytanie czy mozna byloby te burgery upiec zamisat smazyc? :)

    ReplyDelete
  10. Bardzo smaczne. Upiekłam i jak zazwyczaj mam problem, że wychodzą suche to te były w środku miękkie, a na zewnątrz lekko chrupiące. :)

    ReplyDelete

 

FASOLA

FASOLA
BEANS

KASZA JAGLANA

KASZA JAGLANA
MILLET

SELER (KORZEŃ)

SELER (KORZEŃ)
CELERIAC

SUPLEMENTY BIAŁKOWE

SUPLEMENTY BIAŁKOWE
VEGAN PROTEIN SUPLEMENTS RECIPES

GRZYBY I PIECZARKI

GRZYBY I PIECZARKI
MUSHROOMS AND WILD MUSHROOMS

KAPUSTA

KAPUSTA
CABBAGE

TOFU

TOFU
TOFU

BURAKI

BURAKI
BEETROOTS

JABŁKA

JABŁKA
APPLES

ORZECHY LASKOWE

ORZECHY LASKOWE
HAZELNUTS

ZIEMNIAKI

ZIEMNIAKI
POTATOES

KUCHNIA AZJATYCKA

KUCHNIA AZJATYCKA
ASIAN CUISINE

MARCHEW

MARCHEW
CARROT

ZIELONE KOTAJLE

ZIELONE KOTAJLE
GREEN SMOOTHIE

COLLABORATION