WEGAŃSKI JADŁOSPIS NA CAŁY DZIEŃ

                       VEGAN DAILY MENU (scroll down for english)


Wegańskie jedzenie nie jest nudne i wybrakowane. Jest pełne kolorów i witamin, a posiłki przygotowane wyłącznie ze składników roślinnych pyszne i ciekawe. 

Jeśli szukacie nowych inspiracji na smaczny i w pełni roślinny jadłospis na cały dzień, lub po prostu chcielibyście nieco zmienić swoją dietę i włączyć do niej więcej wegańskich dań, ale nie do końca jeszcze wiecie jak je skomponować albo jak ułożyć sobie np. taki jeden roślinny dzień w tygodniu, to poniżej znajdziecie garść propozycji i inspiracji. 

Jest to przykład dziennego jadłospisu, który składa się z 4 głównych dań z ogólnym zarysem wartości odżywczych i kalorycznych wyszczególnionych w tabelkach pod każdym zdjęciem. Zapraszam do lektury ☺




Vegan Daily Menu #1 tropical green smoothie







Vegan Daily Menu # 2 bircher muesli







Vegan Daily Menu # 3 asian quinoa salad with vegetables







Vegan Daily Menu # 4 roasted potatoes with garlic-parsley avocado dip



A poniżej, znajdziecie podsumowanie całego dziennego zestawu posiłków. I jak widać zapewnia on z nawiązką większość ważnych witamin, minerałów oraz substancji odżywczych, których nasz organizm potrzebuje na co dzień. Selen można dopełnić połówką orzecha brazylijskiego, suplementacja witaminy B12 to już każdego z Was kwestia indywidualna, a witaminę D, jak wszyscy wiemy, można uzupełniać przebywając min. 15 minut dziennie na słońcu. 

Oczywiście kwestie tego, czego Wasz organizm potrzebuje i w jakich ilościach są bardzo indywidualne i zależą od wielu czynników, a przedstawiona przeze mnie propozycja menu, jest jedynie przykładowym szkicem na to jak można sobie ułożyć jadłospis. To i tak, nawet w ogólnym zarysie, przykłady te pokazują, że nie jest to takie trudne jak się wydaje i nie tracimy na tym nic. Nasze posiłki są smaczne, atrakcyjne, a także wartościowe. I nawet jeśli nie jesteś weganem czy wegetarianem, to włączenie większej ilości roślinnych posiłków do Twojej diety, wyjdzie Ci tylko na dobre.







Wszystkie przepisy na powyższe dania czekają na Was na portalu Hello Zdrowie

Zapraszam i smacznego ☺

p.s. z chęcią przygotuję więcej tego typu wpisów, dlatego dajcie proszę znać w komentarzach lub na maila czy przydałaby się Wam taka większa seria z różnymi propozycjami dziennego menu i co najchętniej byście widzieli na liście potraw, składników, rodzajów dań itd. ☺



Vegan daily menu. 4 simple dishes for you, when you're already vegan or vegetarian or just want to apply more plant based meals in to your diet.

1. Tropical green smoothie with spinach
2. Sesame bircher muesli with dried apricot and kiwi
3. Asian quinoa salad with broccoli, kale and peanut sauce
4. Roasted potato wedges with garlic-parsley dip, made with avocado.

All the nutritional value of those meals is listed in tables above, and the recipes were published on a polish portal called Hello Zdrowie. (remember to use the translator)

Enjoy ☺


16 komentarze:

  1. bardzo pomocny i smaczny wpis. Pozdrawiam. Dania bardzo kolorowe i pełne witamin

    ReplyDelete
    Replies
    1. dzięki :) cieszę się, że się przyda

      Delete
  2. Bardzo przydatny wpis, z chęcią wypróbuję przepis na sałatkę :) Fajnie, gdybyś przygotowała więcej takich propozycji menu!

    Jeśli mogę spytać - co to za program/strona/aplikacja do liczenia wartości odżywczych?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dzięki za komentarz :) i smacznego ☺ p.s. program nazywa się cronometer

      Delete
  3. Super!!
    Bardzo proszę o nazwę aplikacji, ktora została użyta do powyższych obliczeń.
    Pozdrawiam x

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Przepraszam :) Czy nastepny taki super hadlospis dałabyś ułożyć na 1350 kcal ? :D bylabym bardzo wdzieczna ;)

    ReplyDelete
  7. Dania super, pomysł fantastyczny. Jestem na diecie wegańskiej od raczej niedawna (dwa miesiące) i zrobiłam dość duży zwrot, bo wcześniej nie byłam nawet wegetarianką :) Dlatego tego rodzaju jadłospisy baaaardzo by mi pomogły. Przed chwilą trafiłam na Twojego bloga i muszę przyznać że szalenie mi się tu podoba.
    Pozdrawiam i dziękuję za to co robisz!

    ReplyDelete
  8. Wiecej takich! Genialne...

    ReplyDelete
  9. Wiecej takich! Genialne... przydalby sie na dokladke orzeszek brazylijski. Selen by sie zazielenil! 😊

    ReplyDelete
  10. Prosimy więcej jadłospisów! Dla początkujących wegan to bardzo pomocne :)

    ReplyDelete
  11. Świetny post ! Bardzo bardzo pomocny ! W tym internetowym gąszczu informacji można się pogubić...a tutaj wszystko jasno przedstawione. Wiele czasu poświęciłam by znaleźć jadłospis pomocny w procesie odkwaszania organizmu, oparty na warzywach i owocach...i chyba wlasnie znalazłam świetny przykład :)

    ReplyDelete

 

FASOLA

FASOLA
BEANS

KASZA JAGLANA

KASZA JAGLANA
MILLET

SELER (KORZEŃ)

SELER (KORZEŃ)
CELERIAC

SUPLEMENTY BIAŁKOWE

SUPLEMENTY BIAŁKOWE
VEGAN PROTEIN SUPLEMENTS RECIPES

GRZYBY I PIECZARKI

GRZYBY I PIECZARKI
MUSHROOMS AND WILD MUSHROOMS

KAPUSTA

KAPUSTA
CABBAGE

TOFU

TOFU
TOFU

BURAKI

BURAKI
BEETROOTS

JABŁKA

JABŁKA
APPLES

ORZECHY LASKOWE

ORZECHY LASKOWE
HAZELNUTS

ZIEMNIAKI

ZIEMNIAKI
POTATOES

KUCHNIA AZJATYCKA

KUCHNIA AZJATYCKA
ASIAN CUISINE

MARCHEW

MARCHEW
CARROT

ZIELONE KOTAJLE

ZIELONE KOTAJLE
GREEN SMOOTHIE

COLLABORATION