EKSPRESOWE WEGAŃSKIE TRUFLE 'ŚLIWKA W CZEKOLADZIE'

SIMPLE VEGAN CHOCOLATE TRUFFLES MADE WITH DATES AND PRUNES





Mikołajki tuż tuż i w samą porę przypomniał mi się stary przepis, który miałam już dawno opublikować, a który pojawił się jako gościnny wpis u jednej z moich ulubionych polskich blogerek Vi & raw



Dla Vi, przygotowałam bardzo proste i bardzo smaczne trufle, zrobione tylko z 3 składników. Chyba prościej już się nie da?! ☺



Do tego są słodkie, wilgotne i dokładnie takie jak powinny być udane, domowe słodycze.



Dlatego, jeśli w Waszym mieście, ciężko o dobre, wegańskie słodycze, albo chcecie przygotować bliskiej osobie coś specjalnego. To zróbcie takie wyborne, własnoręcznie wykonane łakocie. Jestem pewna, że sprawią one ogromną radość i umilą Mikołajkowe święto. 



A jeśli szukacie jeszcze więcej inspiracji i wyboru, na to co możecie stworzyć, to zajrzyjcie do małego zestawu, który stworzyłam na tę specjalną okazję, o tutaj.




Simple vegan truffles, made with dates and prunes

Przepis u Vi & raw znajduje się tutaj.


SKŁADNIKI (ok. 15 sztuk):

  • 10 ekologicznych suszonych śliwek (ok. 70 g)
  • 10 świeżych daktyli (ok. 70 g)
  • 2 łyżki surowego kakao w proszku + dodatkowa porcja do obtoczenia


PRZYGOTOWANIE:

Usuwamy pestki z daktyli (i śliwek, jeśli trzeba). Wrzucamy owoce do blendera, dodajemy kakao i miksujemy chwilę, aż masa zmieni się w lepką kulę. Następnie rolujemy małe kuleczki, obtaczamy je w kakao i serwujemy.
Przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku w lodówce do 2 tygodni.

Smacznego ☺




Simple vegan truffles, made with dates and prunes





This recipe was a guest post, published on one of my favorite polish blogs: Vi & raw.



I created, very simple and very delicious truffles, made with only 3 ingredients. Dates, prunes and raw cacao powder.



They are sweet and moist. They contain a lot of valuable microelements and will fill you up with a lot of energy for a busy day or a tough workout.





INGREDIENTS (for approx. 15 truffles):

  • 10 organic prunes (approx. 70 g)
  • 10 fresh dates (approx. 70 g)
  • 2 tbsp raw cacao powder + additional portion for coating


PREPARATION:

Remove the pits from dates (and from the prunes, if necessary). Put the fruits into a blender, add the cacao powder and mix until a sticky ball is formed. Then roll it into small balls, coat them in cacao powder and serve.
Store the truffles in an airtight container in the fridge for up to 2 weeks.

Enjoy☺


Simple vegan truffles, made with dates and prunes


21 komentarze:

  1. niby 3 składniki, a proszę, jakie pyszności!

    ReplyDelete
  2. tylko trzy składniki, a tyle smaku i zdrowia w takich trufelkach ;) idealne <3 a zdjęcia cudowne!

    ReplyDelete
  3. a ja mam problem, mimo trzech składników:( można to zrobić bez blendera? jakieś pomysły, cokolwiek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takie same niestety bez blendera nie wyjdą, ale możesz pokombinować, np. posiekać suszone owoce, namoczyć we wrzątku, porządnie odcedzić i rozdziabać widelcem lub przetrzeć przez sitko, a potem dodać wicęcej kakao. Coś na kształt tych wtedy powinno wyjść ;)

      Delete
    2. No właśnie o tym moczeniu myślałam, spróbujemy - zobaczymy, dzięki ;)

      Delete
    3. nie ma sprawy ;) p.s. przyszło mi jeszcze do głowy, że jeśli masz maszynkę do mielenia to możesz takie namoczone owoce przez nią przepuścić, to powinno ułatwić robotę ;)

      Delete
  4. A jeśli zamiast surowego kakao chcę dodać normalne to wybrać słodkie czy gorzkie??

    ReplyDelete
  5. A jeśli zamiast surowego kakao chcę dodać normalne to wybrać słodkie czy gorzkie??

    ReplyDelete
    Replies
    1. A jakie to słodkie? Bo niesurowe, czyli takie standardowe to raczej gorzkie tak? Bo nie rozumiem do końca o jakie chodzi?

      Delete
    2. Czy użyć gorzkiego kakao (czyli np. decomoreno nie słodzone) czy może być słodzone (np. Nesquik) ?

      Delete
    3. Ze słodzonym wyjdą chyba zbyt słodkie, same daktyle i śliwki są już słodkie i dodatkowy cukier jest zbędny, zostałabym przy tradycyjnym kakao niesłodzonym

      Delete
    4. Nesquick nie jest wegański. Nestle to jedna z najbardziej wyzyskujących firm świata. Np. do produkcji swojego kakao wykorzystują niewolniczą pracę dzieci z Wybrzeża Kości Słoniowej. Tak, nie dość, ze dzieci, to jeszcze są to niewolnicy. Omijajtą korporację szerokim łukiem. Nestle to min: http://www.nestle.pl/pl/aboutus/marki ale jest tego dużo więcej.

      Delete
  6. Chyba zrobię takie mojej przyjaciółce. Podglądała mnie, gdy przeglądałam fb, nagle pojawiło się zdjęcie tych trufli i aż wykrzyknęła, abym się na chwilę na nim zatrzymała, po czym zaczęła komplementować "to wygląda przepysznie!" :d

    ReplyDelete
  7. Czy można użyć suszonych daktyli zamiast świeżych?

    ReplyDelete
    Replies
    1. można, trzeba je wtedy namoczyć, porządnie odcisnąć, i poprawić potem konsystencję większą ilością kakao, jeśli będą zbyt mokre, i też dobrze robi jak się je wtedy porządnie schłodzi, bo w lodówce jeszcze twardnieją :)

      Delete
  8. Pyszne :) Zrobiłam dzisiaj na spotkanie wigilijne na uczelni, wszyscy byli zachwyceni smakiem, wytrawnością i prostotą przepisu ;) dziękujemy!

    ReplyDelete
  9. Mój blender strasznie zamulił i prawie się poddałam, ale po dolaniu odrobiny wódki jakoś poszło. Wyszły bardzo smaczne :)

    ReplyDelete
  10. W sumie takiego zestawienia jeszcze nie znałam i jest to poniekąd dla mnie nowość. Mi bardzo odpowiada robienie różnych deserów z pomysłów https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/ gdzie oczywiście główny składnik odgrywa czekolada którą ja uwielbiam. Nie wiem ale chyba jestem w stanie zjeść całą tabliczkę na jeden raz.

    ReplyDelete
  11. Mo właśnie,bez dodatku troche płynu nic nie wyjdzie jak trzeba. Trzeba zawsze dodac troche płynu bo mikser stanie :-)

    ReplyDelete

 

FASOLA

FASOLA
BEANS

KASZA JAGLANA

KASZA JAGLANA
MILLET

SELER (KORZEŃ)

SELER (KORZEŃ)
CELERIAC

SUPLEMENTY BIAŁKOWE

SUPLEMENTY BIAŁKOWE
VEGAN PROTEIN SUPLEMENTS RECIPES

GRZYBY I PIECZARKI

GRZYBY I PIECZARKI
MUSHROOMS AND WILD MUSHROOMS

KAPUSTA

KAPUSTA
CABBAGE

TOFU

TOFU
TOFU

BURAKI

BURAKI
BEETROOTS

JABŁKA

JABŁKA
APPLES

ORZECHY LASKOWE

ORZECHY LASKOWE
HAZELNUTS

ZIEMNIAKI

ZIEMNIAKI
POTATOES

KUCHNIA AZJATYCKA

KUCHNIA AZJATYCKA
ASIAN CUISINE

MARCHEW

MARCHEW
CARROT

ZIELONE KOTAJLE

ZIELONE KOTAJLE
GREEN SMOOTHIE

COLLABORATION