JESIENNA OWSIANKA Z KORZENNYM MUSEM Z DYNI, GRUSZKĄ, PERSYMONĄ I ŚWIEŻĄ ŻURAWINĄ

AUTUMN PORRIDGE WITH SPICY PUMPKIN MOUSSE, PEAR, PERSIMMON AND FRESH CRANBERRIES



Słodka, gęsta, rozgrzewająca i obowiązkowa pozycja śniadaniowa w naszym kolorowym jesiennym menu ☺


Autumn porridge with spicy pumpkin mousse and fresh cranberries


Owsianka przepełniona jest aromatem orzechów laskowych, bo ugotowana na mleku z nich zrobionym. 


Autumn porridge with spicy pumpkin mousse and fresh cranberries


Do tego osłodzona słodkim musem dyniowym bogatym w korzenne przyprawy. 


Autumn porridge with spicy pumpkin mousse and fresh cranberries


A całość, wykończona jest kwaskowatą, świeżą żurawiną, która wspaniale odświeża jej smak. Polecam gorąco☺


Autumn porridge with spicy pumpkin mousse and fresh cranberries



SKŁADNIKI ( 2 porcje ):



PRZYGOTOWANIE:

Płatki owsiane wsypujemy do garnka, dodajemy mleko, doprowadzamy do wrzenia i gotujemy kilka minut na małym ogniu, aż mocno zgęstnieje. Owoce, można pokroić i wrzucić do gotującej się owsianki lub posypać nimi już taką ugotowaną. Tak samo z musem z dyni, można go zagotować w owsiance lub polać nim owsiankę w misce. Wszystkie metody są ok. i wybierzcie taką, która Wam najlepiej pasuje. Podajemy gorącą od razu po przygotowaniu.

Smacznego ☺


Autumn porridge with spicy pumpkin mousse and fresh cranberries


Sweet, thick, warming breakfast in our colorful autumn menu☺


Autumn porridge with spicy pumpkin mousse and fresh cranberries


Porridge is filled with the aroma of hazelnuts, because it's cooked with hazelnut milk. Then sweetened with pumpkin mousse which is rich in waring spices. And all of that is finished with a tangy, fresh cranberries, which wonderfully refresh the taste of the oatmeal. It's really a must-try in autumn☺


Autumn porridge with spicy pumpkin mousse and fresh cranberries


INGREDIENTS (2 servings):

  • 1.5 C oats, regular or gluten-free
  • 2.5 C hazelnut milk, or other favorite plant milk
  • 1 portion of spicy pumpkin mousse
  • fresh fruits: cranberries, pears, apples, persimmon / kaki
  • caramel-date sauce, or your favorite sweetener (optional)
  • walnuts or hazelnuts (toasted and chopped)


PREPARATION:

I like my porridge very dense and do not cook it too long. I cook the oast with milk for a moment, then cover the pot and set it aside for a moment, until the oats will thicken. But of course you can make it more traditionally and cook it longer, until very thick. Fruits can be cut and tossed into boiling porridge or sprinkled on top of the cooked porridge in a bowl. The same thing with the mousse, you can cook it along with the porridge or pour it over the porridge in a bowl. Serve it hot immediately after preparation.

Enjoy☺


Autumn porridge with spicy pumpkin mousse and fresh cranberries

15 komentarze:

  1. Oooo gdzie można dostać świeżą żurawinę!?

    ReplyDelete
    Replies
    1. w moim pobliskim warzywniaku już się pojawiła, myślę, że na jakimś targu u siebie w mieście powinnaś ją też już dostać, a jak nie to za niedługo pewnie będzie w większych marketach ;)

      Delete
    2. Ale super, dzięki <3

      Delete
  2. matko bosko jaki ten blog jest cudowny i dlaczego dopiero teraz go odkryłam
    błogosławmy grupę co jedzą polscy weganie na fejsie <3

    ReplyDelete
  3. wygląda po prostu mistrzowsko!

    ReplyDelete
  4. Piękne, klimatyczne zdjęcia i wspaniała owsianka, po jej zobaczeniu już wiem, że koniecznie w najbliższym czasie muszę zaopatrzyć się w żurawinę, bo nigdy nie próbowałam świeżej. Na mleku z orzechów laskowych w połączeniu z dynią - wyobrażam sobie ten bogaty smak! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. warto, świeża żurawina jest pyszna i trzeba się spieszyć bo pojawia się na krótko niestety...

      Delete
  5. w tym musie jestem zakochana, a dziś jeszcze zachwyciłaś mnie owsianką i tymi magicznymi zdjęciami, ahhh <333

    ReplyDelete
  6. Tyle dobra w jednej miseczce :).

    ReplyDelete
  7. Jest w niej wszystko, co uwielbiam jesienią. Muszę sobie taką zrobić :)

    ReplyDelete

 

FASOLA

FASOLA
BEANS

KASZA JAGLANA

KASZA JAGLANA
MILLET

SELER (KORZEŃ)

SELER (KORZEŃ)
CELERIAC

SUPLEMENTY BIAŁKOWE

SUPLEMENTY BIAŁKOWE
VEGAN PROTEIN SUPLEMENTS RECIPES

GRZYBY I PIECZARKI

GRZYBY I PIECZARKI
MUSHROOMS AND WILD MUSHROOMS

KAPUSTA

KAPUSTA
CABBAGE

TOFU

TOFU
TOFU

BURAKI

BURAKI
BEETROOTS

JABŁKA

JABŁKA
APPLES

ORZECHY LASKOWE

ORZECHY LASKOWE
HAZELNUTS

ZIEMNIAKI

ZIEMNIAKI
POTATOES

KUCHNIA AZJATYCKA

KUCHNIA AZJATYCKA
ASIAN CUISINE

MARCHEW

MARCHEW
CARROT

ZIELONE KOTAJLE

ZIELONE KOTAJLE
GREEN SMOOTHIE

COLLABORATION